TPMS Mutual Collaboration
کانال آپارات
IRAN TPMS

TPMS Products
Home

www.dtpms.ir

English

TPMS و صفحه کيلومتر


نمايش فشار باد لاستيک ها در صفحه کيلومتر انواع خودروها

بیشتر

TPMS انواع

دو نوع TPMS از لحاظ نوع استفاده:


iTPMS: این نوع TPMS به نوع غیرمستقیم معروف است. در این نوع سیستم ها سرعت چرخش هر یک از تایرها مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین فشار و یا دمای تایرها با سنسور جداگانه ای خوانده نمی شوند که دقت بالایی داشته باشد. سرعت چرخش هر یک از لاستیک هایی که کم بادتر می باشد، از دیگر لاستیک ها بیشتر است. در نتیجه می توان این تغییر را از طریق سنسور ABS/ECS به کابین راننده منتقل کرد. در حقیقت iTPMS فشار لاستیک را اندازه گیری نمی کند و فقط به صورت تقریبی می تواند بگوید کدام لاستیک کم بادتر است. همین امر باعث می شود که برای رانندگان مشکلاتی پیش آید. بطور مثال اگر هر 4 لاستیک کم باد باشند این سنسورها تشخیص کم باد بودن را نمی دهند. به همین دلیل باید رانندگان این سنسورها را هر از چندی ریست کنند و باد لاستیک ها را تنظیم نمایند و پس از رانندگی 20 الی 60 دقیقه ای این سنسورها به حالت اولیه برای نمایش مناسب باز می گردند. به همین دلیل استفاده از این تکنولوژی در تشخیص لاستیک کم باد به شدت رو به کاهش می باشد.

dTPMS: در اینجا با نوع مستقیم TPMS سروکار داریم. سنسور فشار در داخل تایر و یا روی والف (valve) قرار می گیرد. نه تنها فشار تایرها بلکه اطلاعات دمایی آنها نیز به صورت بیسیم از طریق RF به واحد مرکزی داخل خودرو جهت نمایش ارسال می گردد. دو نمونه از این نوع سنسورها اغلب مورد استفاده قرار می گیرند که به نوع داخلی و خارجی معروفند. در نوع داخلی سنسور در زیر والف قرار می گیرد و در نوع خارجی سنسور در خارج از لاستیک و بجای سروالف بسته می شود (شکل1). همه ی این سنسورها دارای آنتن گیرنده و فرستنده می باشند که ارسال و دریافت اطلاعات را به سهولت امکانپذیر می کنند.

  

مقاله منتشر شده

درباره ما

متخصصين اين شرکت در زمينه سنسورهاي ميکروالکترومکانيکال فعاليت هاي مختلفي را انجام داده اند. با توجه به نياز به بومي سازي و عدم اتکا به کشورهاي مختلف جهت تامين قطعات خودرو و نيز با هدف اشتغالزايي هدفمند و مستمر پروژه توليد و ساخت سنسور سنجش فشار باد لاستيک ها (TPMS) مورد بررسي قرار گرفت. پس از مطالعات اوليه، مدار الکترونيکي اين سنسورها که در داخل تاير قرار ميگيرند ساخته شد. اين سنسورها قابليت استفاده در خودروهاي مختلف با پروتکل هاي مختلف را دارا مي باشند که در اصطلاح به آنها يونيورسال گفته مي شود. هم اکنون ساخت رسيور و نمايشگر آنها در حال انجام است تا بتوانيم يک پک کامل جهت استفاده عموم ارائه دهيم.

تازه ها

با توجه به ابلاغ استانداردهاي 85 گانه به خودروسازها و اجباري شدن استفاده از سنسور سنجش فشار باد لاستيکها از ديماه 1397 اين شرکت با بهره گيري از متخصصين خود در زمينه هاي مخابراتي، الکترونيکي و همچنين مکانيکي در جهت بومي سازي و جلوگيري از خروج ارز از کشور ساخت اوليه سنسور TPMS را به اتمام رسانده است. 

مقدمه

در خودروهای امروزه سلامت سرنشینان نقش بسیار مهمی را در طراحی اولیه خودروها ایفا می کند. همانند کمربند ایمنی که مدت زمان زیادی است که نصب آن بر روی خودروها اجباری شده است، دیگر محصولات حفاظت از جان سرنشینان نیز در دنیا به صورت اجباری در حال اجرایی شدن می باشند. یکی از مواردی که در اغلب کشورهای دنیا به صورت اجباری در حال نصب است، TPMS می باشد.اغلب کشورها چه سازنده خودرو و چه واردکننده، این قانون را از بیش از 5 سال پیش اجرایی کرده اند. ایالات متحده نیز از سال 2005 این قانون را اجباری نموده است. بدین ترتیب کلیه سازندگان خودروهای آمریکایی و نیز واردکنندگان خودرو به آمریکا از 13 سال پیش با این سیستم آشنایی کامل دارند. کشورهای همجوار نیز همانند ترکیه از سال 2014 این قانون را اجرایی نموده اند. حتی کشور چین نیز که ما استانداردهای آنها را گاهی به سخره می گیریم از 4 سال پیش نصب TPMS در خودروهای موجود در داخل کشور را الزامی نموده است. در ایران نیز TPMS به عنوان یک کالای لوکس در برخی خودروها دیده می شود و کم کم در حال شنیدن زمزمه هایی از اجباری شدن نصب این سیستم در خودروها هستیم.

تماس با ما

ايميل:

info@dtpms.ir

تماس با ما:

09129493651

09127286141

TPMS ایران سنسور فشار باد لاستیک fxth870911 sp370 freescale infineon nxp fxth iran تعمیر تعویض قیمت تهران TEHRAN

تماس با ما: 09127286141 - 09129493651


تهران کوي بيمه خيابان بيمه 2 پ 12